You Are Reading

6

Selamat babai 2013..Selamat datang 2014

TayarGolek.Com Wednesday, January 1, 2014
Yooosssshhh..!
Ssalam Sejahtera semua pembaca TayarGolek.Com.

Diam tak diam berlalu sudah Tahun 2013. Dah pun masuk Tahun 2014..Syukur, kerana masih dipanjangkan umur dan diberi kesihatan yang baik. Ini jugak bermaksud, TayarGolek.Com sudah masuk tahun yang ke-5 didunia penulisan blog. Alhamdulillah..



2013 mungkin banyak meninggalkan kenangan2 manis/pahit/masam..mcm2 kenangan lah. Bercerita skit pasal kenangan ride TayarGolek.Com 2013..rasanya macam penuh dengan aktiviti ride. Macam je lah..haha. takpe aku listkan k..



JAN-FEB 2013:
 

-Ride to Krabi, Thailand:
Bermula dari FEB 2013, Ride ke Krabi dengan 8 buah motorsikal selama 5D4N  merupakan 1st ride anjuran TayarGolek.Com ke negara jiran di Thailand.

Selain tu, Ride Amal ke Rumah Anak Yatim Darussalam Ipoh yang dianjurkan oleh FERNO. Aku sekadar ikut belakang je utk sama2 memeriahkan majlis.


MAR 2013:

- Ride to Raja Phrabha Dam & Koh Lanta, Thailand ( belum abis publish stori de mori lagi):
2nd ride pulak pada Mar 2013, ride ke Raja Phrabha Dam & Koh Lanta, Thailand. Ride ni lebih kepada personal ride aku & Griffin yang bertujuan untuk melihat scenery, tour di tasik yang terkenal dgn jolokkan nama "Guilin of Thailand". Lepas tu sambung ride ke Koh Lanta. Sampai skg stori de mori pun belum abis publish..aduii! hahha. Ape2 pun..semua ni lebih pada ushar2 tempat je. Mana le tau kot2 ada yang berminat nak kesana..mudah skit buat plan.


APR 2013:


- Ride to Koh Samui
April 2013, TayarGolek.Com sekali lagi menganjurkan ride ke Thailand. Kali ni ke Koh Samui. Seramai 5 orang yang mngikuti ride ini walaupun pada asalnye 10 orang..diatas sebab2 tugas demi PRU13. Namun, tayargolek tetap diteruskan. Alhamdulillah..ride sukses.



 

JUN 2013:

- Ride Kawen & Kawen ( Apit & Fahmi)
Dua beradik ni kawin serentak..hehe. So sebagai wakil Rakan2 TayarGFolek.Com..8 buah motorsikal + 1 buah kereta, shoot KL-Alor Setar-KL. Phieww...! mata memey ting-tong ler balik KL sebab kekenyangan. Tahniah ehh korang berdua dgn isteri masing2. So..lepas ni main motor lagi tak? ngeeeeeeeee...


- Kembara Mengejar Sejarah  6 @ JOHOR (KMS6).
Ride yang ditunggu2 oleh peminat/pembaca/ Rakan2 TayarGolek.Com. Tradisi TayarGolek.Com ride yang berbentuk ilmiah dan eksplorasi sejarah disatu2 negeri. KMS yang ke-6 adalah di negeri Johor. sebanyak 39 buah motorsikal dgn jumlah 47 orang kesemuanya serbu ke Johor Baharu - Kota Tinggi. InsyaAllah..lepas ni kite sambung KMS7 pulak. Ke mana? tungguuu...


 

 Pemergian Arwah Abg Syafiq:
Pada tanggal 25 Jun 2013, kitorg telah dikejutkan berita pemergian Arwah Abg Syafiq buat selama2nya. Memey terkejut dengan berita ni. Semoga Rohnya sentiasa dicucuri rahmat. Amin.



JUL 2013:

Majlis Berbuka Puasa TayarGolek.Com @ Bagan Lalang
- Bulan Ramadhan jatuh pada bulan Jul 2013. So takde aktiviti ride..sebaliknya banyak merehatkan diri. Majlis berbuka puasa tetap dijalankan seperti tahun lalu cuma bezanya takde slot untuk ke Rumah Anak2 Yatim. alhamdulillah..seramai 60 orang telah menyertai majlis berbuka 2013. 2014 pulak?..nanti lah kite bincang..ngeeeee


SEP 2013:
 


Ride KOH SAMUI 'REPEAT':
'Repeat' ke Koh Samui katanye..hehe. Diatas permintaan..TayarGolek.Com sekali lagi buat trip ke Koh Samui yang disertai 16 buah motorsikal/org. Ni kire max peryertaan yang ditetapkan. Semua berjalan lancar. Nanti nak repeat lagi ehh??? ..555


 


OCT 2013:

Ride ke Koh Phangan ( belum publish stori de mori lagi):


Ride ke Koh Phangan ni kire adhoc plan. Trip 4D3N je..nak tengok tempat + riki tempat samada sesuai atau tak untuk buat trip kat sana. So far OK je..cuma kalo korang demand atau memilih pasal makan memey aku tak advice. Tapi memey nice pulau ni. Sunyi skit..Nanti aku cerita k..


NOV 2013:
 

Ride Makan Nasi Minyak - Andak kawin.
Lagi sorang Rakan2 TayarGolek.Com menamatkan zaman bujangnye tahun 2013. Kitorg ke Majlis Perkahwinan Andak-Aisah di Pasir Gudang. KL-JB-KL balik hari gak..phiewww..! Tahniah ehhh Andak & isteri. Errr...motor baru bile pulaknyeee? :p


DEC 2013:

Kembara Trans Borneo 2013.
Ride Kembara Trans Borneo ni merupakan ride yang besar secara peribadinya. Kire mcm "climax of the ride 2013" pulak lah. Mcm biasa..2 buah motor je (RED VERSYS & DUSKY BLACK FJR) mengembara di BUMI BORNEO dari Sabah-Brunei Sarawak & Kalimantan Barat, Indonesia. Alhamdulillah..semua selamat & satu pengalaman yang cukup MANIS meredah jalan di Kalimantan Barat - Trans Kalimantan Highway. So, Kembara Trans Borneo merupakan ride penutup untuk tahun 2013. InsyaAllah..ada rezeki kite ride kesana.


Jadi, inilah antara ride yang dapat dilaksanakan sepanjang Tahun 2013. Alhamdulillah..sokongan dari pembaca dana Rakan2 TayarGolek.Com sepanjang 2013, beberapa ride baik di Malaysia mahupun di Thailand dapat dijalankan dengan jayanya. Terima Kasih yang tak terhingga buat semua.

Plan ride 2014 dah ada dalam senarai. nanti aku bgtau dari semasa ke semasa. Ride pertama TayarGolek.Com akan bermula di bulan Mar 2014 yang mana kite akan ke Ranong-Phuket. Penyertaan dibuka seramai 16 pax. Tapi terpaksa ditambah kepada 18 pax buat masa skg ni. Full dah..aku tak decide lagi samada nak genapkan 20 pax atau tak nanti. Bukan ape..time makan senang nak atur (1 hidang 4 org).

Ape2 pun, aku doakan buat semua rakan2/pembaca agar 2014 akan lebih banyak kenjayaan, kesihatan yang baik dan Semoga semua sukses dalam apa jua yang anda lakukan.

SELAMAT TINGGAL 2013..
SELAMAT DATANG 2014..

Teruskan bersama TayarGolek.Com..kite jumpa lagi ;)

Adios,
Han

6 comments:

ggf said...

asslm tuan admin.. kalau ada ride teringin nak follow tayargolek.com..sudilah kiranya invite sy dgn details trip skali ye

qalleed said...

Blog hidup...motot takde pun rasa macam ade..

qalleed said...

Blog hidup...motot takde pun rasa macam ade..

Masuk Gear said...

Assalamualaikum.. Tuan admin.. Saya merupakan pembaca setia TG.com. Banyak input yg berguna yg saya dapat dari blog tuan. Thanks alot..

TayarGolek.Com said...

ggf - biasanya aku akan update di blog & FB TayarGolek.Com. Sila "like" page Fan Page untuk dptkan info dari semasa ke semasa ye. Jom tayargolek..!

TayarGolek.Com said...

qalleed & Jasin Bikers - Alhamdulillah..mekaseh dgn sokongan. InsyaAllah..info yg ada sama2 dimanfaatkan.

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nickname atau email anda..

 
Copyright 2010 TayarGolek.Com