You Are Reading

4

KEMBARA TRANS BORNEO: Live Update Day 4

TayarGolek.Com Thursday, December 5, 2013

Yooooossshhh..!
Salam Sejahtera semua..

Sedikit update dihari ke-4 misi KEMBARA TRANS BORNEO yang mula dari Lawas,Sarawak ke Bandar Seri Begawan, Brunei. Perjalanan dihari ke-4 sejauh 320km jer. Selamat menjejakkan kaki dan tayarmotor RED VERSYS & DUSKY BLACK FJR checkpoint pertama Brunei kira2 pukul 10.00pagi.

Tapi..agak letih skit hari sebab terpaksa mengharungi 6 checkpoint Imigresen/Kastam (Malaysia-Brunei). Ape2 aku ucapkan berbanyak2 Terima Kasih buat rakan2 bikers NSBC di Lawas terutama Bro Zai yang telah menyediakan borang kastam Brunei lebih awal. So..urusan jadik lebih cepat.

Sampai hotel di BSB..kitorg terus tour dibeberapa tempat menarik sekitar BBSB termasuk naik bot ke Kampung Air. Pengalaman yang sgt unik..

Malamnya pulak..rakan2 bikers di Brunei dari PEMODA (Persatuan Motorsikal Darussalam) menjemput kitorg di Gadong..kire culik kitorg untuk ngeteh2 sambil kenal2...haha.
Siap datang ke hotel lagi..waduhhh! Memang thorrbaekk ..! Semangat bikers + brotherhood memey kuat..friendly & helpful. Hanya Allah sahaja yang mampu membalas jasa2 rakan2 bikers Borneo. InsyaAllah..ada rezeki dan masa mengizinkan..kite jumpa lagi nanti.

Ok geng..mau tidur dulu. Jauh lagi perjalanan hari esok. Doakan agar semua selamat dan dipermudahkan segala urusan dan perjalanan.

Hati dah mula rindu dgn family masing2 nampak nyeee...ngeee.

Kpd semua rakan2 bikers..ride safe k. Jumpa lagi..

Sedikit gambiran buat tatapan semua..

Adios,
Han
Bandar Seri Begawan, Brunei
4 Dec 2013

4 comments:

ShahJohan said...

Teruskan update bang Han... balik ke KL nanti leh TTS cerita pengalaman... hehehe

Anonymous said...

woo smpai brunei sudah...
lps ni kemana bro? hari masih berbaki 7 days lg ni...hehehe
whateverpun slamat mengembara bro Han & Bro Griffin.

Don VOG Perlis said...

semoga slmt dlm prjalanan...brhati hati di jlnraya han n griffin..thniah gak buat bikers sarawak n brunai...krn semangat persaudaraan yg ditumjukkan..cayaaaalahhh..terbaekkk...

Encik F. said...

hoho sempat juga Tuan naik feri sungai pendek tu sekarang feri dah resign.. ish2 jambatan suda open

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nickname atau email anda..

 
Copyright 2010 TayarGolek.Com