You Are Reading

1

Songkhla..Betong, Thailand

TayarGolek.Com Tuesday, April 5, 2011 , ,

 

Yooosshhh…!!

Salam Sejahtera geng..hari semua sihat2 eh..

 

Macam mana nak mulakan eh?? Ok..seperti yang aku war-warkan di “Featured Rides/Events” kat atas..baru-baru ni aku dan 3 orang lagi rakan telah selamat pergi dan balik dari Ride ke Songkhla & Betong, Thailand. Dengan siapa tu aku tak mau cerita sekarang..sebab episod ni hanye sebagai intro jer. So, korang tunggu jer ler update dari aku nanti. Bile tu..aku pun tak berani nak kata sebab sekarang kene concentrate dengan kerja dulu..

image

Route berdasarkan jumlah hari ride (KM mengikut meter motor aku):

Day 1 :  KL – Changlun – Bukit Kayu Hitam – Sadao – Songkhla = 588KM

Day 2 : Songkhla – Sadao – Bukit Kayu Hitam – Baling – Pengkalan Hulu – Betong = 316KM

Day 3 : Betong – Pengkalan Hulu – Gerik – Kuala Kangsar – KL = 401KM

 

Map kat atas tu merupakan laluan atau route yang kitorg lalui semasa Ride Songkhla dan Ride Betong. Ini merupakan ride sulong aku ler ke negara jiran (Thailand)..dan sekarang baru aku tau berbezanya budaya pemanduan, suasana dan jalanraya di Thailand. Sebelum ni asyik dengar story dari member jer. Selain tu, melihat sendiri tempat2 menarik di Songkhla & Betong seperti Golden Mermaid, Jambatan Konkrit Terpanjang di Thailand, terowong semasa jajahan Komunis dan lain2 lah..semuanya akan aku stori nanti..

 

SABTU ni 9-10 April 2011, aku akan mengikuti ride ke Lumut sempena 2nd Anniversary FERNO. Masa untuk menulis agak terhad buat masa sekarang. Silap2 haribulan kang aku bagi laluan utk story Anniversary FERNO tu dulu.. :P

Apa-ape pun aku harap korang bersabar yer..

 

Adios,

-Han-

1 comments:

Alchemist said...

Yessssszzz,

Xpe...xpe...kawe phm..pasti sumer pembaca pon phm gak..so ape2 just nk bgtau yg kitorg ttp setia nk tau latest info dari bro2 kembara ni..sibuk ker..xsibuk ker..ttp on pc/laptop and go to tayargolek...yezzzz...chowsin !

**Alchemist**

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nickname atau email anda..

 
Copyright 2010 TayarGolek.Com