You Are Reading

3

Jalan-jalan ke Sepang-Tg. Sepat..sambungan

TayarGolek.Com Tuesday, November 3, 2009
Yooosshhh…!!!
meh ushar2 ape yg ade dlm kedai nih..
Skali tgk mmg ler kedai ni mcm kedai jual beskal jer..motor yg ade pon sumer kecik2…jd siapa sangka..
    IMG_3553skuter Demark..
 IMG_3554Comel betul moto nih…mmg cap ‘comel’ pon..

IMG_3556Kat sini tayar2 jenis Pilot Road 2 byk ler..
Grim & Mersing dah mula menyelongkar..
IMG_3555Ade la beberapa padding jacket..yg nmpk mcm OK harga nyer..tp bile diperhatikan sekeliling tempat aksosries tu mcm takde ape la plak..??

Ok la beb..kite ushar Mukril dgn motor nye yg tergolek tadi..
IMG_3557Tak pasal2 plak aku tukar crash slider nih..tak tukar kang lagi teruk kalo jatuh..RM180 pair..OK kot?
 IMG_3558Cam kene tukar jer? Dh tuka ke beb?

IMG_3559Masa masing2 sibuk mencuba jaket + repair motor..Bro Kirana muncul kt kedai nih tanpa disangka2..
Aku skg mmg percaya kata2 bro Kirana.."skali tgk brg2  kt kedai nih mmg ko tak nmpak ape..Meh wa bwk lu selongkarrrrr..” hahaha..ade

Helmet Arai “Vector” – Tak sia-sia Grim follow ride nih..mmg ko sesuai jd model..Cam ner kitorg blh tak prasan helemt ni td??? Kalo bro Kirana tak dtg  td..mmg dtg saje2 ler..Harga??
Sori ggeng..aku tak bleh nk bgtau harge..nk tau kene pegi sendiri..tp mmg murah ler..
IMG_3560 IMG_3561 IMG_3562 IMG_3563   Helmet ni la Grim hampir2 teracun..aku pon test gak helmet nih..fuhh!!walahhhh!! mmg best giler..takpe ade rezeki kita dtg lagi… 

Ni plak helmet cap 'AGV’..harge?? Pon aku tak blh nk bgtau…senang2 blh ler ke kedai ni..tp nasib2 ler sbb mcm pisang goreng.
IMG_3565 IMG_3566 IMG_3567Amacam ?? OK ker helmet nih??? Cuma AGV kurang sesuai dgn aku..tu jer..

Ade lagi brg yg lain..cam boot SIDI, Jacket Alphinestar (ade hump/takde hump), buff dll..cuma mmg kene tnye ler..kalo buat muka sombong mmg haram tak jumpa beb!
 IMG_3568Motor Mukril pon  dah siap..siap  cuci moto lagi tu beb!!

Masa utk mencaloskan diri..aku rasa mmg boleh direpeat dtg kesini lagi..tp ape2 pon ade kedai lain yg lebih ok utk harge jacket..tu kene ushar lain. Kite tunggu greenlite dr bro Kirana aka otai Sepang/Sg.Pelek..
Korg tak nk soru ker?asyik belek-membelek jer..apa barang?? Jom ler ..cari ape2 yg boleh dimakan..
Makan time ler..!
IMG_3570Kedai ‘koboi’..tp ‘sempoi’..moto blh parking dlm kedai tuu..
IMG_3569Gaya bikers sebenar..bro Kirana yg complete dgn riding gear nye..
  IMG_3571Thanks Grim..meng‘offer’kan diri utk snap pic kitorg..
IMG_3572Bro Kirana plan nk letgo helmet Arai ni..sapa2 berminat blh kol dia..nk melalui aku pon bleh gak..20% komisyen dr harge jualan..huhuhu
 IMG_3577Dapat test pakai jadik ler beb..! Mmg best!!!

IMG_3573      Menu utama Mersing..dlm proses mendietkan diri..
 IMG_3575     Tadi pikir camner blh jatuh..skg plak tgh pikir camner  blh termakan telor rebus nih..adehh! musykil..mukril..
IMG_3574      tinggal 4 bijik..cukup ler utk sorg sebijik

 IMG_3579Ni plak hidangan aku..Mee Rojak…
Sebelum kitorg plan ke Sg.Pelek..utk ushar2 harge jacket..bg kitorg masa skit utk setelkan makanan ni..
Bila dh abih makan..dah bayar, ini lah masa utk meneruskan tayargolek ke Sg.Pelek..tp sebelum kesana, kitorg akan singgah ke rumah bro Kirana jap sbb dia tertinggal bobbin..singgah menyinggah ler ride kali ni..

On the bike.!
IMG_3581Grim dgn longlai berjalan..mana taknyer 2 keping roti canai dia bantai..

IMG_3582Mersing ..gaya ala2 gaban..tau ler ko mkn daging kambin tadi..tambah tenaga :P

Bro Kirana lead the convoy..yer la bg chance kt tuan rumah plak..takpe bro..wa bg lu hepi..kehkehkeh
Time ni..masing2 minyak tggl 2 bar..takut tetiba ubah plan baik isi minyak dulu..aku topup lagi RM10.
 IMG_3584   Hey Youuu..!!!
 IMG_3585Mukril dh ready..Grim & Kirana dah terlebih ready..aku lagi la ready sbb blh amik pic korg..Mersing??? masih dgn angin2 nyer…(isi angin lagi laaa)


Let’s Goo…!

Mendung tak bererti hujan…! ecehh..
Ngam2 sampai rumah Kirana, awan dania gelap suda mari..ini bile2 masa jer hujan nih..! Singgah jap jer utk amik brg..pastu calos!
Serius mmg cantik la area rumah bro Kirana nih..terasa mcm nk lepak jer tepi tasik tuu..next time aku pegi Bagan Lalang blh singgah rumah lu bro..
 IMG_3586 Gelap tu beb!
Bro ade plastik tak???
IMG_3588hehehe..tu ler soklan yg aku dgr..maklum ler..“harimaujan”  so kene bungkus la ape2 yg penting..mcm tu ler kitorg yg menunggang motor nih..Jd,bg yg belom ade pengalaman menunggang motor ketika hujan..blh la amik tips nih..sbg 2nd protection jer.

Sebelom hujan kejar kitorg..baik tayargolekk..dgn kadar yg segera!
@ Sg.Pelek..
Sampai dh pon kedai yg dicari..kali mmg tak susah sbb otai Sepang ade..dia guide segala2nye..best plak FERNO nih..mana2 tempat/area sumer ade geng..roger jer, diorg sudi membantu..
Dlm byk2 bende yg aku perhatikan..sebijik moto ni yg membuatkan aku terkenang kisah lama…


Janda lama muncul kembali..!!!
Dahulu..masa aku lepaskan ia peregi..Ini la rupa masa aku melepaskan nyer..
17-12-08_1712 17-12-08_1711

Sekarang..wajah terkini..Mengapakah kau berubah??
IMG_3590   mmg tak disangka, jumpa moto lama aku Suzuki FXR150  kt sini…sedih! sedih! kini tinggal kenangan..ahhhaha
Dpt gak jumpe dgn owner baru yg kebetulan ade kt situ..Mcm tu ler citer ride aku kali ni..dunia ni kecik jer..dgn ride ni jugk la aku jumpe ex-motor aku Suzuki FXR150..mmg berubah!! tak tau ler brp kali accident dgn owner baru nih!
Hujan tak turun lagi..tp awan mcm tadi gak..ade lagi terpasang niat nk turun Nilai 3, ushar2 kedai yg dikatakan menarik oleh Bro Kirana..
“aiseyyy..wa rasa cuaca cam tak cun la bro nk pegi Nilai 3…next time ler wa roger lu..kite turun Nilai 3”..

ok la geng..Aku, Mersing, Grim & Mukril meneruskan tayargolek ke Klang/Shah Alam..sehingga ketemu lagi dilain cerita..
‘Ride safe bro..”

Adios.. 

3 comments:

Anonymous said...

salam..saya nak tanya sikit pasal er6n ni,,saya baru je nak angkat ninja 205r, tp rasa mcm alang2 je..kenapa tak ambik 650 er6n..so soalan sya..biasanya motor besar mcm ni..nak belanja berapa sekali servis..ada member cakap..sbulan servis lebih kurang..3-4 ratus..dia pakai k8..1000..
tapi nampak mcm er6n ni..tak la mahal sangat sampai mcm tu..sebab sblum ni..pakai moto krs150 je..so nak tany pendapat bro.. yang dah lama guna moto ni..salam.

Han said...

Salam Anonymous,

Sebnarnya kalo ko compare er6n dgn K8 tu mmg jauh beza beb..er6n is inline 2 while K8 is inline 4..dh sah2 maintenancec K8 jauh lebih tinggi.


Takde tinggi mana pon service er6n ni ..semi-syn dlm 5000km br service.
kalo service kt kawa adalah dlm RM100-120 (2 liter EO + Oil filter).


aku dulu mcm ko gak..nk amik 250 jer..tp lepas mmbr2 bg advice..tak sesia aku angkat er6n..kalo tak 2-3 bln pakai mau aku tukar lagi..

yg penting kepuasan beb!!

mamat said...

salam..saya nak tanya sikit pasal motor comel.kat mana kedai tu ye.saya nak beli barang ganti la harap dapat bantu saya

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nickname atau email anda..

 
Copyright 2010 TayarGolek.Com